נבחרת פורטוגל בכדורגל

נבחרת פורטוגל בכדורגל

הפורטוגלים ידועים באהבה העזה שלהם למשחקי הכדורגל. אי אפשר לראות את זה טוב יותר מאשר הנבחרת האחת והיחידה – נבחרת פורטוגל בכדורגל. עם לא מעט הישגים מרשימים, שווה לעקוב מקרוב אחר הנבחרת הפורטוגלית. אחד ההישגים הידועים ביותר של הנבחרת, התרחש בשנת 2016, שם הנבחרת זכתה בטורניר יורו 2016 היוקרתי.

אז הינה מה שאתם חייבים לדעת על הנבחרת הזו.

נבחרת פורטוגל – מי את?

נבחרת פורטוגל בכדורגל היא הנבחרת הלאומית של פורטוגל. הנבחרת פועלת קרוב ל – 100 שנה! לדוברי הפורטוגזית שבנינו, אתם תמצאו את הנבחרת תחת השם Seleção Portuguesa de Futebol.

יש לכם ניחוש מה דירוגה הנוכחי של הנבחרת על פי דירוגה הרשמי של פיפ"א? אנחנו בטוחים שאתם יודעים! הנבחרת מדורגת במקום החמישי בעולם. וכך היא נכנסת ל TOP 5 של הנבחרות.

דירוג השיא של הקבוצה היה בשנת 2010, שם פורטוגל הגיע למקום השלישי ברשימת הדירוגים של פיפא.

מתי הייתה ההופעה המרשימה ביותר של הנבחרת?

לדעת רבים, ההופעה המרשימה והטובה ביותר של הנבחרת הייתה אי שם בשנת 1966. בשנה זו נבחרת פורטוגל זכתה במקום השלישי והמכובד. בשנה זו הנבחרת הפסידה בפער של גול בודד לאנגליה. אנגליה ניצחה אותה 2-1. באותה שנה, אאוזביו כבש לא פחות מ 9 שערים והוכרז כמלך השערים.

חושבים שזה הכל? ממש לא! פורטוגל הדיחה כבר בסיבוב הראשון את הנבחרת הברזיאלית. ולאחר מכן חזרה מפיוגר של 3-0 וניצחה את צפון קוראה בתוצאה 3-5.

אנחנו בהחלט התרשמנו.

על ההצלחות וההפסדים של הנבחרת

בשנת 1986 פורטוגל הודחה כבר בשלב הבתים. היא לא הצליחה להעפיל לשלב הבא למרות שניצחה את אנגליה בסיבוב הראשון. באותה תקופה מספר שחקנים חשובים בנבחרת הורחקו בעקבות השתתפותם במרד.

בשנת 1996, פורטוגל הגיעה לרבע הגמר ביורו 96. היא הצליחה לסיים במקום ה -1 בשלב הבתים אך הפסידה ברבע הגמר לנבחרת צ'כיה.

בשנת 2000, פורטוגל נחלה מספר ניצחונות מרשימים ביורו. היא ניצחה את אנגליה, רומניה, גרמניה וטורקיה. אך הודחה בשלב חצי הגמר כאשר הפסידה לצרפת בהארכה בתוצאה 2-1 לטובת צרפת.

בשנת 2002, פורטוגל הודחה במונדיאל שהתקיים במדינות קוריאה הדרומית וביפן כבר במשחקי הבתים. במשחק הראשון מול ארצות הברית היא הפסידה בתוצאה 3-2, ניצחה את פולין בתוצאה 4-0 אך הפסידה לקוריאה הדרומית 1-0.

בשנת 2004, פורטוגל הגיעה להישג מרשים. ביורו אשר התקיים בבית הפורטוגלי, נבחרת פורטוגל הגיע עד לשלב הגמר. בשלב הגמר, היא התמודדה מול הנבחרת היוונית ולבסוף הפסידה לה בתוצאה 1-0. אך כדי להגיע לשם, היא ניצחה בדרך את רוסיה, ספרד, אנגליה והולנד.

בשנת 2006, פורוטגל הגיעה בפעם הנוספת לשלב חצי הגמר. היה עליה לנצח את אנגליה, את איראן, את מקסיקו ואף את הולנד. בשלב רבע הגמר הנבחרת הפורטוגלית הצליחה לנצח את אנגליה בפנדלים. אך לבסוף, היא הפסידה לצרפת בתוצאה 1-0 בשלב חצי הגמר ובתחרות על מקום – 3 היא הפסידה לגרמניה בתוצאה 3-1.

בשנת 2008, פורטוגל הגיעה לרבע הגמר. היא הייתה פעם נוספת במקום ה -1 במשחקי הבתים. היא ניצחה את טורקיה וצ'כיה. אך בשלב רבע הגמר נבחרת גרמניה גברה על נבחרת פורטוגל בתוצאה 3-2.

בשנת 2010, פורטוגל חגגה ניצחון מרשים ביותר, כאשר היא הביסה את קוריאה הצפונית 7-0 במונדיאל. אך למרות החגיגה הגדולה, מלבד אותו ניצחון היא לא ניצחה אף קבוצה נוספת במונדיאל. היא סיימה בתוצאת טיקו עם נבחרת חוף השנהב וכן עם נבחרת ברזיל. לאחר מכן, נבחרת ספרד ניצחה אותה בתוצאה 1-0.

בשנת 2012, נבחרת פורטוגל הגיע לשלב חצי הגמר המכובד ביורו. היא התחילה את המשחקים בהפסד לנבחרת הגרמנית, אך לאחר מכן, התאוששה ונצחה את נבחרת דנמרק ואת נחברת הולנד. לבסוף, פורטוגל הגיעה לשלב חצי הגמר, ושם היא פגשה את ספרד. בקרב צמוד שהגיע לפנדלים, היא הפסידה. כריסיטאנו רונאלדו כבש 3 שערים בטורניר הזה.

בשנת 2014, פורטוגל השתתפה במונדיאל, אך הביאה תוצאות מאכזבות ביותר. היא הפסידה במשחקה הראשון לגרמניה, בתוצאה 4-0. ההפסד הגדול ביותר שידעה פורטוגל במשחקי גביע עולמים. התיקו עם ארצות הברית והניצחון על גאנה לא היו מספיקים כדי שנבחרת פורטוגל תעלה לשלב שמינית הגמר.

בשנת 2016, זכתה הנבחרת הפורטוגלית במקום ה – 1. בשלב הבתים הנבחרת הציגה תוצאות בינוניות וסיימה בתיקו מול איסלנד, אוסטריה והונגריה. אך משם, היא החלה במסע נצחונות. היא ניצחה את קרואטיה, פולין וויילס.

בגמר, על הנבחרת הפורטוגלית היה להתמודד עם צרפת המארחת. במשחק ארוך שחצה את סף ה – 90 דקות, לבסוף היה זה אדר שהבקיע בדקה ה – 109 וקבע את ניצחונה של פורטוגל.  בשנה זו הכוכבים רונאלדו ונאני היו למבקיעים המובילים בנבחרת.

המאמר נכתב באדיבות חברת ספורטיבי אשר משווקת חבילות ספורט וכרטיסים לאירועי כדורגל בפורטוגל.

השאירו פרטים לבדיקת זכאותם לדרכון פורטוגלי
שתפו בקליק
כתבות נוספות

תוכן עניינים

דילוג לתוכן