פונדקאות באירופה לגברים

פונדקאות באירופה לגברים

בשנה האחרונים האחרונות עלתה יותר ויותר המודעות לביצוע הליך פונדקאות עבור גברים המעוניינים להביא ילד בעולם. מאחר ורוב מדינות העולם אינן מאפשרות לבצע את התהליך בשטחן, פונדקאות באירופה היא הפתרון. המומחים של משרד הפורטוגלים מסבירים:

הליך פונדקאות לגברים באירופה
הליך פונדקאות לגברים באירופה

הליך פונדקאות – מהו?

הליך הפונדקאות הוא הליך מורכב ביותר, אשר בשנים האחרונות מקבל חשיפה תקשורתית רבה לאור המאבק של הקהילה הגאה בביצוע פונדקאות בארץ. במדינת ישראל קיים איסור על זוגות חד מינים להתחיל בהליך של פונדקאות, שהוא למעשה תהליך שבו אישה נשכרת ע"י זוג ההורים המיועדים לשאת את העובר כאשר בסוף התהליך התינוק עובר לחזקתם של ההורים. הליך הפונדקאות איננו הליך התנדבותי, אלא מדובר בסכומי כסף לא מעטים, בייחוד בחו"ל.

באילו מדינות ניתן לבצע הליך פונדקאות?

במדינות רבות בעולם הפונדקאות אסורה על פי חוק או שהסכמי פונדקאות אינם מותרים בהן. המדינות הללו הן חלק ממדינות ארה"ב כמו גם אוסטרליה, אוסטריה, דנמרק , צרפת, גרמניה, איטליה נורבגיה שוודיה יפן, נפאל ולאחרונה גם הודו סגרה את שעריה בפני זוגות חד מינים לביצוע הליך פונדקאות אלא מאפשרת רק לאזרחיה לבצע את ההליך. מאחר והליך הפונדקאות בארה"ב הוא יקר יותר מההליך באירופה, זוגות גברים רבים אשר מעוניינים להתחיל בהליך מעדיפים לבצע זאת באחת ממדינות אירופה בהן מותר לבצע הליך פונדקאות והן גאורגיה (הפופולרית ביותר כיום לביצוע הליך פונדקאות) כמו גם מולדובה, ליטא ובולגריה.

כיצד נבחרת תורמת הביצית?

כאשר מדובר בזוג גברים אשר מעוניינים לבצע פונדקאות באירופה, חשוב מאוד לדעת כי בחירת תרומת הביצים היא אחת מאבני הדרך החשובות והמשמעותית ביותר שיש לקחת. לא תמיד האם הפונדקאית (זו אשר יולדת את התינוק) היא האם הביולוגית, כך שלעיתים יש צורך בבחירה של תורמת ביצית. כאשר מתבצע התהליך באירופה מוצגים לזוגות תמונות מתוך מאגר של תורמות ביציות ופרטים מדויקים עליהן אשר כוללים גובה, משקל ופרמטרים נוספים הכוללים גם את הסטטוס המשפחתי שלה. ברוב המקרים, מדובר בנשים נשואות אשר עברו כבר לידות ואין מדובר בלידה הראשונה שלהן.

מהן הבדיקות הנדרשות טרם תחילת התהליך?

תורמות הביצית וכן האם הפונדקאית עוברות סינון קפדני אשר כולל בדיקות גופניות, אבחון פסיכולוגי ובדיקות גנטיות, זאת כדי לוודא כי אכן הביציות שלהן בריאות. כמו כן, גם האם הפונדקאית עוברת בדיקות כדי לוודא כי אכן היא יכולה לעמוד בתשעה חודשי הריון כמו גם בתהליכים ההורמונים טרם ההזרעה אשר כוללים הזרקת הורמונים.  בנוסף, חשוב לדעת כי גם זוג הגברים צריך לעבור בדיקות אשר כוללות בדיקת זרע וכן בדיקות דם למחלות מדבקות וגנטיות.

כיצד מתבצע ההליך הרפואי?

לאחר תרומת הזרע ושאיבת הביציות מהתורמת, יבוצע הליך הפריה חוץ-גופית במרפאת הפריון באירופה,  אשר במהלכו יופרו ביציות התורמת בזרע. כאשר מדובר בזוג גברים אשר מעוניינים לבצע את התהליך, ניתן לפצל את תרומת הביצית ביניהם, כך שניתן לייצר עוברים עבור שניהם. בכך למעשה נוצר מצב שיכול להתפתח הריון עם תאומים, כאשר עובר אחד קשור גנטית לגבר אחד ועובר לשני לבן זוגו. לאחר מכן, תתבצע בדיקת PGS – זוהי בדיקה גנטית של העובר טרם השרשתו ברחם, במטרה להימנע מהחזרת עוברים בעלי מומים ותסמונות. לצורך הבדיקה, נלקחים תאים מהעובר לביופסיה, ולאחר מכן ניתן לדעת אילו עוברים מתאימים להיכנס לרחם. לאחר מכן, ובהתאם לבקשת ההורים ואישור הפונדקאית, יוכנסו לרחם הפונדקאית עובר אחד או שניים. חשוב להדגיש כי מפאת הסיכונים הרבים שבהריון תאומים, מומלץ להחזיר עובר אחד בלבד, זאת על מנת להימנע מסיבוכים ולידות מוקדמות אשר הן גם מסוכנות הן לעובר והן נושאות בעלויות כספיות משמעותית עבור זוג ההורים.

האם קיים קשר בין בזמן התהליך בין הפונדקאית לבין ההורים המיועדים?

אופי התקשורת עם הפונדקאיות לאורך ההליך משתנה ממדינה למדינה, ותלוי מאוד בהחלטת זוג ההורים כמו גם בהחלטת הסוכנות המטפלת. ישנן סוכנויות בהן ניתן להיות בקשר רציף עם הפונדקאית, כמו גם לדבר איתה באמצעות סקייפ או בטלפון לכל אורך הזמן וישנן סוכנויות אשר לא מאפשרות תקשורת עם הפונדקאית, אלא רק באמצעות הרופא המטפל ובכך לדעת כיצד מתקדם תהליך ההיריון לאורך הדרך. על כן, מדובר בהחלטה אשר משתנה והיא סובייקטיבית אך יש לומר כי רוב הזוגות מעוניינים להכיר את הפונדקאית הנושא את ילדם, זאת מתוך הרגישות הגדולה אשר מתלווה לתהליך.

האם לבצע את ההליך לבד או באמצעות סוכנות?

קיימים כאמור שני דרכים לביצוע הליך הפונדקאות: באופן עצמאי או באמצעות סוכנות אשר מתמחה בנושא. חשוב לדעת כי אם הוחלט לנהל את התהליך באופן עצמאי, הוא מייקר אותו באופן משמעותי מאחר ורבים מהגברים אשר מגיעים לאירופה ורוצים להתחיל בתהליך לא מכירים את הקליניקות או את הרופאים וכן לא מכירים את הבירוקרטיה הנלוות לעניין, כמו גם לא מכירים מספיק את האזור ואת המדינה להתנהלות שוטפת מה שגורם לכך שהם מוציאים עשרות אלפי דולרים יותר. לכן, מומלץ ביותר לעבור את התהליך באמצעות חברה אשר מתמחה בתחום ולה ניסיון רב אשר תסייע לאורך כל הדרך. בנוסף, יתרון בולט בליווי של סוכנות  היא העובדה כי הסוכנות יכולה לבצע את כל ריכוז ההליכים תחת קורת גג אחת, זאת במטרה לייעל את התהליך, להוזיל את העלויות, ובעיקר להעניק שליטה מרבית להורים המיועדים בתקופה מורטת העצבים הזו.

מהי העלות?

הליך הפונדקאות איננו הליך זול. כאשר בוחנים את העלות לפונדקאות בכל העולם, עולה כי המחיר לפונדקאות הוא יקר יותר בארה"ב ובמדינות אסיה, ואילו במדינות אירופה הוא נמוך באופן משמעותי. אם בארה"ב וקנדה המחיר נע סביב ה 130 אלף דולר, באירופה הוא יכול לעלות באזור ה 40 אלף דולר בלבד. חשוב לציין כי לא מדובר בסכומים מדויקים, מאחר ויש עלויות נלוות נוספות אשר כוללות תשלום לסוכנות במידה והיא נלקחה לתהליך, תשלום לקליניקה אשר מבצעת את ההזרעה, תשלום לאם הפונדקאית ולעיתים במידה והאם הפונדקאית היא לא האם הביולוגית יינתן תשלום גם לתורמת הביצית. בנוסף על כך, קיימות עלויות לגבי הלידה עצמה – כאשר ברוב המקרים ישנה תוספת תשלום במקרה של ניתוח קיסרי, וכן תשלום לבית החולים כמו גם עבור הלידה עצמה, רישום הילד ועוד.  לכן, זוגות גברים רבים מבקשים עזרה מהמשפחה, כמו גם מימון מהבנק ובשנים האחרונות ניתן לראות קמפיינים רבים של מימון המונים, זאת לאור העובדה כי כאמור מדובר בהליך יקר אשר דורש משאבים רבים.

איך אזרחות אירופאית יכולה לסייע לי לכם לחתוך בעלויות?

הליך פונדקאות לגברים באירופה:

כתושבי האיחוד יש הרבה מאוד מההליך שלא יעלה לכם כלל.. כך שמוטב לבדוק האם אתם זכאות לאזרחות אירופאית.

אזרחות פורטוגלית היא דרך נהדרת לקבלת אזרחות אירופאית שכן פורטוגל היא חלק מהאיחוד.

מהו מעמד התינוק לאחר הלידה?

תינוק שנולד בהליך של פונדקאות באירופה לזוג גברים, יוכר כילדם של הוריו וכאזרח ישראלי כאשר מתקיימים שני תהליכים: ראשית, יש לבצע בדיקת DNA לילד על מנת לוודא כי אכן ישנה קרבה גנטית לאחד מהגברים. מאחר ומדובר בזוג גברים, על אחד מהם להוכיח כי אכן הוא אביו הביולוגי של הילד ואילו השני יוכל להתחיל בתהליך אימוץ הילד בהגעתם לישראל. בנוסף, יש להעביר אישור כי אכן הליך פונדקאות הוא חוקי במדינה בו התקיימה הלידה כך שניתן יהיה להמשיך בהליך. בתום השלבים הללו יקבל התינוק אזרחות ישראל ודרכון ישראלי כך שיוכל לשוב הביתה לישראל עם הוריו.

חוק הפונדקאות בישראל

אתר כל זכות לגבי פונדקאות

משרד הבריאות

אזרחות פורטוגלית כתבה ערוץ 20

אזרחות פורטוגלית 2018 ונדל"ן בפורטוגל

אזרחות פורטוגלית הלהיט הישראלי החדש

השאירו פרטים לבדיקת זכאותם לדרכון פורטוגלי
שתפו בקליק
כתבות נוספות

תוכן עניינים

דילוג לתוכן