השקעות נדלן בפורטוגל: הזדמנות שאסור לפספס 

בעוד מחירי הנדל"ן בארץ מקשים על הציבור לרכוש נכסים, יש מקומות בעולם שבהם המצב אחר לחלוטין. על פי התנאים הנוכחיים, רכישה של נכס כהשקעת נדלן בפורטוגל, מצטיירת כהזדמנות טובה. יש אומרים אפילו – הזדמנות שאסור לפספס. 

פורטוגל מציגה – ערך מכסימלי לכסף שלכם

יתכן מאוד שכבר שמעתם על כך שפורטוגל היא ארץ מסבירת פנים לתיירים. רבים מגיעים אליה בגלל האקלים הנוח, הטבע, התרבות והשלווה שמאפיינים אותה. אבל לא צריך לשאול מרצה של לימודי נדלן, כדי להבין שצריך יותר מזה כדי להסיק שיש פה הזדמנות שאסור לפספס. אז קודם כל כמשקיעים, צריך לבדוק איזו תמורה על הכסף אתם מקבלים, ברכישה של נכס. אם נשווה לדוגמא את מחירי הנכסים בפורטוגל לא לאלה של ישראל אלא לאלה של ספרד, זו תהיה אינדיקציה טובה. לפורטוגל הסמוכה אל ספרד (עם גבול משותף), יש היצע נכסים במחירים נמוכים באופן משמעותי. 

איך מגדילים את התשואה על נכסים בפורטוגל 

משקיעי נדל"ן שרוצים להצטרף אל סצנת הנדל"ן בפורטוגל, מצפים לקבל הכנסה שוטפת. מדובר על השקעה מניבה, אשר נותנת כיום פירות גבוהים למדי. התשואה בערים מרכזיות נאה ביותר, אולם אפשר להעלות אותה אפילו מעבר לזה. התשואה בערים מרכזיות נעה בין 4.5 ל-7 אחוז לשנה. במקרים מסוימים היא אף מתקרבת לכ-10 אחוזים. זו הסיבה לכך שצריך לבחור את הנכס המתאים בקפידה. 

ניתן להגדיל את התשואה בכמה דרכים, למשל השבחת נכס. שיפוץ של נכסים ישנים, הופכת אותם לאטרקטיביים יותר ולפיכך השכירות שמקבלים עולה. דרך נוספת היא להשתמש בהשכרה לפרקי זמן קצרים (כלומר לא שכירות חודשית). זה מתאים למשקיעים שמאמינים בהשכרה לתיירים, בסגנון Airbnb. לשם כך נהוג להיעזר בחברת ניהול נכסים שמתמחה בכך. 

איפה מעדיפים המשקיעים לקנות נכסים בפורטוגל

מרבית המשקיעים הזרים שקונים נכס מניב בפורטוגל, יעדיפו להתרכז באזורים השוקקים יחסית. צמד הערים ליסבון ופורטו, הם בין המקומות המועדפים. בכלל, אזורים שבהם יש כניסה של תיירים וכן אוכלוסייה של צעירים וסטודנטים, מהווים יעדים אטרקטיביים למשקיעים. גם ערים כמו בראגה שבצפון פורטוגל, מהוות יעד מתאים. זוהי אחת מערי האוניברסיטאות השוקקות ביותר במדינה. היא יחסית סמוכה לפורטו ולמעשה היא השלישית בגודלה במדינה. 

כמה דברים שיעזרו למשקיעים להימנע מתקלות 

נסיים עם כמה טיפים שיעזרו למשקיעים לבצע עסקה חכמה, ללא תקלות. 

  1. בדקו שאין חובות על הנכס – במידה ואתם רוכשים נכס בפורטוגל בלי לבדוק אם לבעלים הקודמים יש חובות, אתם עשויים להידרש לשלם. זה נכון אף אם החובות הם של הדיירים הקודמים ששכרו את המקום. 
  2. אל תסתפקו במתווך – ישנם מתווכים מקומיים שמציעים לסייע בסגירת העסקה. אל תסתפקו בכך, היעזרו תמיד בעורך דין שמייצג אתכם. 
  3. רישום על שמכם – היעזרו בעורך דין מקומי שאתם סומכים עליו. כמיופה כוח שלכם, הוא צריך להעביר על שמכם את הנכס, במקביל להעברת התשלום. 
השאירו פרטים לבדיקת זכאותם לדרכון פורטוגלי
שתפו בקליק
כתבות נוספות

תוכן עניינים

דילוג לתוכן